Subiektywne odczucia klienta nie wpływają na kwalifikację
Na potrzeby daniny od sprzedaży detalicznej ustawodawca stworzył fikcję prawną. I za każdym razem, gdy w ramach jednej transakcji dochodzi do sprzedaży towarów i usług, które nie zostaną odrębnie zaewidencjonowane, to cała stanowi sprzedaż towarów.
Spór w sprawie dotyczył interpretacji przepisów o podatku od sprzedaży detalicznej. O jej wydanie wystąpiła spółka zajmująca się przede wszystkim sprzedażą towarów i usług na rzecz klientów w placówkach stacjonarnych i sklepu internetowego. Jej wątpliwości dotyczył zaś usług montażowo-remontowych świadczonych na rzecz klientów. To w szczególności montaż podłóg, listew przypodłogowych, wykładzin, drzwi, tarasów, kompletnych kuchni oraz łazienek.
Spółka podkreśliła, że usług składają się z wielu etapów m.in. doradztwa, dobrania odpowiednich materiałów, przygotowania projektu, pomiarów oraz montażu we wskazanym przez klienta miejscu. W praktyce klient według własnego wyboru może nabyć np. same panele podłogowe lub może zamówić usługę montażowo-remontową składającą się z szeregu elementów, które w istocie polegającą na kompleksowym wykonaniu podłogi w danym pomieszczeniu zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wykończeniowej.
Spółka wskazała, że jest podatnikiem podatku od sprzedaży detalicznej w związku z czym kalkuluje jego wysokość i w razie przekroczenia ustawowych progów, płaci podatek i składa odpowiednie deklaracje. Chciała się upewnić w jakiej wysokości ma uwzględnić w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta